Vitaminele anabolice A si C

Vitamina C

Cunoscută ca nutrientul master, esențial vieții, vitamina C este solubilă în apă și nu este stocată în corp. Studiile au arătat că poate reduce semnificativ durerile musculare și accelerează refacerea după antrenament în doze de 1000 mg. De asemenea, joacă un rol important în reducerea efectelor negative ale hormonului de stres, cortizolul, despre care se știe că accelerează distrugerea musculară. În situații de stres, cortizolul forțează corpul să distrugă mușchii pentru a suplimenta nevoia de energie. Mai mult, după cum probabil știți deja, vitamina C este un puternic antioxidant, capacitate care poate proteja mușchii de catabolismul care te impiedică să atingi potențialul maxim.

Doza sugerată: 1000-3000 mg, împărțită de-a lungul zilei.

Vitamina A

Cercetătorii știu acum că vitamina A ajută la creșterea secreției de testosteron și potențează factorii de creștere anabolică. Ajută la transportul colesterolului în mitocondrii, acele uzine energetice ale celulelor, unde grăsimea este arsă. De asemenea, reduce formarea de estrogen și ajută la circularea testosteronului.

Doza sugerată: 5000-10.000 UI pe zi

 

Articol preluat din : Fitness-nutritie.ro